zondag 14 december 2014

Kerstsfeer in Hilvaria Studio's




De worteltaart heeft een nieuw uiterlijk gekregen. Hij is niet alleen meer voorzien van een zacht glazuur maar gaat nu voortaan getooid met noten, pompoenpitten en gedroogde kumquat en gember.

En naast de facelift van de taart wordt ook de thee voortaan extra aantrekkelijk geserveerd. In plaats van een stukje noga in een plastic folietjes bak ik voortaan mijn eigen koekjes. Op internet bestelde ik een koekstempel met een motje en onze naam. Nog even zoeken naar het lekkerste koekjesrecept en dan kunnen wij voortaan vol trots onze eigen koekjes aan onze gasten voorschotelen.


Verder ben ik weer druk bezig geweest met de kerstversieringen. Ik heb inmiddels de nodige inspiratie opgedaan tijdens mijn bezoek aan Colonial Williamsburg twee jaar geleden waar de mooiste kransen aan de deur hingen. Het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal onder de knie heb, maar het resultaat van dit jaar is toch al best aardig.



Vooral de deurpostversieringen bij onze entree vielen tijdens het maken nog niet zo mee, maar vind ik toch stiekem best leuk geworden. In Williamsburg worden ananassen, net als granaatappels, veel gebruikt in de kerstversiersingen. Het is een oud symbool van gastvrijheid uit de koloniale tijd. Toen ik op de markt deze miniananassen zag kon ik ze dus niet laten liggen, maar het viel nog niet mee om ze degelijk te bevestigen.


 Ook binnen is inmiddels versierd met Mistletoe boven de deur en lampjes, groen en ballen.