donderdag 25 september 2014

Verjaardagsfeestje


Afgelopen zondag was wat anders dan anders. Normaliter is deze dag enkel voorbehouden aan kunstliefhebbers, wandelaars en mensen die gewoon graag mijn taart komen eten bij de open haard. Dit keer liep er echter door de middag een feestje met zo'n tachtig gasten. Het was dan ook een speciale gelegenheid, want de curator van onze kunststichting  werd 65 en wilde dit graag bij ons vieren op zondag. Vanaf een uur of drie begonnen de gasten binnen te druppelen en konden ze een stuk taart kiezen uit mijn versgebakken assortiment. Naast de welbekende brownie met stukjes witte chocola hadden we appelkruimeltaart en pruimenfrangipane in de aanbieding. Het ging tot de laatste kruimel op en ook de taart die ik gedurende de dag voor de gasten van het zondagcafé had gebakken waren om vier uur al helemaal verorberd.


Al snel was het dus zaak om de tafel te voorzien van wat hartigs voor bij een glaasje wijn. Naast mijn huisgebakken notenmix met rozemarijn en gember had ik olijven met tijm, venkel en ingelegde citroen.


Om half 6 toen het zondagcafé gesloten was gingen we eerst rond met een kop kikkerererwtenlinzensoep om vervolgens een buffet in te richten waar mensen zelf hun bordje konden vullen.


Een plateau met verschillende biologische vleeswaren en een mooie kaasplank.


Natuurlijk hartige taarten met deze keer spinazie en geitenkaas en doperwten met artisjok en munt.


De couscoussalade met groene kruiden, noten, abrikozen en granaatappels was 
bijzonder goed gelukt, al zeg ik het zelf.


Een pastasalade met dragonpesto en gegrilde courgette en aubergine.


En tenslotte nog wat gehaktballetjes met komijn gekruid in een tomatensaus.


Geen opmerkingen: